نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خواص پای مرغ | خوردن پای مرغ چه فوایدی دارد

خواص پای مرغ | خوردن پای مرغ چه فوایدی دارد

پای مرغ چاق می کند , روشهای مصرف پای مرغ

خواص پای مرغ برای شکستگی یکی از مهمترین نکات برای ترمیم استخوان های شکسته شده بدن و یا استخوان های ضعیف هست که باید به عنوان یک دارو به آن نگاه کرد.

همینطور خواص پای مرغ برای بدنسازی هم دارای اهمیت اساسی است و ورزشکاران آن را در رژیم غذای خود می گنجانند. ما در این مقاله از پارسی نو در مورد خوردن پای مرغ و همینطور خواص و مضرات پای مرغ برای شما مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم که امیدورایم مورد استفاده تان قرار گیرد.


یکی از قسمتهایی بدن مرغ که دارای خاص زیادی است، پای مرغ است. تحقیقات علمی انجام گرفته در دانشگاه ملی چانگ هسینگ در تایوان نشان داد که پای مرغ حاوی مقدار زیادی کلاژن است. کلاژن، همانطور که می دانید ماده ای مفید برای زیبایی و جوان ماندن پوست است.

پای مرغ و کلاژن

تحقیقات در این دانشگاه تایوانی نشان داد که پای مرغ جایگزین مناسب برای کلاژن است.  منبع اصلی کلاژن گوشت گاو، خوک و ماهی دریایی است. اما هزینه تهیه این منابع گاهی بسیار گران است.

پای مرغ نه تنها غنی از کلاژن است، بلکه منبع خوبی از اسید هیالورونیک و سولفات کاندرویتین است. اسید هیالورونیک به عنوان اکسیر جوانی شناخته شده است که می تواند از اثرات پیری جلوگیری کند. سولفات کندرویتین برای استئوآرتریت مفید است، بنابراین برای افراد مبتلا به مشکلات مفصلی دارای خواص زیادی است.

در مورد کلاژن و فواید آن بیشتر بدانید

کلاژن یک منبع پروتئین محسوب می شود که به عنوان یک چسب در بدن عمل می کند که به اصطلاح “بدن ما را با هم نگه می دارد”. مزایای کلاژن نه تنها برای پوست بلکه برای قلب نیز قابل ذکر هستند و همینطور می تواند عملکرد ورزشکاران را بهبود بخشد.

سایر مزایای مصرف کلاژن عبارتند از:

  • کمک به داشتن پوست جوان و زیبا
  • کلاژن غنی از کلسیم و پروتئین، بدون کربوهیدرات است.
  • باعث تقویت عروق خونی می شود
  • کمک به بدن در چربی سوزی، بنابراین برای کاهش وزن مناسب است.
  • احتمال بروز آرتروز را کاهش می دهد.
  • کاهش درد و تورم در بدن

اکثر مکمل های کلاژن گران قیمت هستند. اما چرا هزینه می کنید وقتی می توانید یک جایگزین ارزان یا تقریبا رایگان مثل پای مرغ داشته باشید؟ برای بهره مندی از مزایای کلاژن موجود در پای مرغ، آن را در سوپ ها، و یا هر نوع پخت و پز دیگر مورد استفاده قرار دهید.

پای مرغ برای درمان آرتریت

پای مرغ شامل استخوان ها، پوست ها و تاندون ها است، اما هیچ ماهیچه ای ندارند. پای مرغ سرشار از پروتئین، کلسیم، مواد معدنی، کلاژن و غضروف است که به راحتی در بدن جذب می شوند. این مواد مغذی ضروری برای حرکت مفاصل ضروری هستند و آرتریت و درد مفصلی را به حداقل می رساند. به جای خرید مکمل ها با گلوکوزامین و کندریتین، از پای مرغ در سوپ یا سایر غذاهای خود استفاده کنید و در حقیقت از گزینه ارزان تر برای سلامت جسمی نهایت استفاده را داشته باشید.


چگونه پای مرغ را مورد استفاده قرار دهیم؟

آموزش روش طبخ پای مرغ

ابتدا پای مرغ را تمیز کرده و خوب بشویید و مراحل زیر را دنبال کنید.

  • سعی کنید با نمک آنها را ماساژ دهید تا اگر لکه ای داشته باشند، برداشته شوند.
  • سپس پای مرغ را در حدود ۳ دقیقه در آب جوش قرار دهید
  • بگذارید سرد شوند و بعد غشا زرد رنگ را از روی آنها بردارید.
  • در این مرحله با یک چاقوی تیز پای مرغ را تکه تکه کنید.

اکنون پای مرغ آماده است تا شما آن را در سوپ و یا هر نوع غذایی که دوست دارید، بریزید و از مزایای آن بهره مند شوید.

برای داشتن طعم بهتر پای مرغ، می توانید از گشنیز، آبلیمو و فلفل استفاده کنید.


سایر خواص خوردن پای مرغ

در ادامه از خواص شگفت انگیز پای مرغ برای شما بیشتر صحبت کرده ایم تا ایجاد انگیزه ای باشد برای تهیه آن و مصرف روزانه پای مرغ.

فواید پای مرغ برای کنترل فشار خون

محققان اعلام کردند که پای مرغ در پایین آوردن فشارخون بسیار مفید است. نتایج مطالعات اخیر حاکی از آن است که ۴ گونه پروتئین در پای مرغ موجود است که تاثیر مهمی در کنترل فشارخون ایفا می کند.

خواص پای مرغ در بارداری , خواص پای مرغ برای مو

مبارزه با استرس با مصرف پای مرغ

در مورد این خاصیت پای مرغ باید بدانید که خوردن ژلاتین، باعث حذف کورتیزول اضافی می شود که در اثر استرس در بدن تولید می شود. مصرف پای مرغ می‌تواند باعث بهبود خواب در فرد شود و باعث بهتر شدن کیفیت حافظه و یادگیری می شود.

پای مرغ یک درمان برای افسردگی

اگر خودتان و یا اطرافیان شما دچار افسردگی هستید باید بدانید که مصرف پای مرغ البته بدون کندن پوست آن برای درمان افسردگی و اضطراب بسیار مفید است. این روش درمان نه شیمیایی است و نه خوردن آن ترس اثرات جانبی دارد.

پای مرغ را چه به صورت صنعتی و چه به صورت محلی مصرف کنید، همین تاثیر را دارد. که اگر مرغ محلی باشد یقینا بهتر است و دارای فواید بیشتری است. به هر حال پای مرغ را که تهیه کردید، آنها را خوب بشویید و مثلا روی آتش کباب کنید و میل کنید. حتما ناخن‌های پای مرغ را بکنید و فقط انگشتان باید باشند. با مصرف هر روزه پای مرغ، بعد از یک هفته متوجه تاثیرات آن خواهید بود.

خواص پای مرغ برای کودکان

اغلب پزشکان تغذیه و البته پزشکان متخصص ارتوپدی در بسیاری موارد مصرف سوپ‌های حاوی عصاره پای مرغ را به بیماران پیشنهاد می‌کنند. خوردن سوپ پای مرغ مناسب ترین دارو و منبع سرشار از کلسیم و ویتامین D برای کودکان، جوانان و بزرگسالان است! این نکته را هم باید بدانید که پای مرغ غنی از موادی است که باعث غضروف سازی می شود و اثر آن از قرص‌های غضروفی از برندهای آمریکایی و اروپایی بیشتر است.

در حقیقت پای مرغ در بر دارنده «سولفات کندروئتین» است و مصرف آن باعث پیشگیری و بازسازی نکروز و جلوگیری از پوسیدگی مفاصل و غضروف‌ها می شود.

این نکته هم شایان ذکر است که قلم پای مرغ حاوی مواد خون‌ساز و آهن ساز برای بدن است و برای پیشگیری از مشکلاتی مثل پوکی استخوان هم بسیار سودمند است و همچنین خواص زیادی در درمان بیماری آرتروز دارد.

در مورد مصرف پای مرغ در خانواده و بویژه برای کودکان، نقش مادران پررنگ می شود چرا که مادران می‌توانند در کنار داروهای تجویزشده بوسیله پزشک، از سوپ پای مرغ هم برای تسریع در روند بهبودی فرزندانشان استفاده کنند. این نکته حتی برای بزرگسالان هم مطرح است چرا که افراد بزرگسال مبتلا به این بیماری هم، با مصرف عصاره پای مرغ در قالب سوپ یا هر نوع روش مصرف دیگر، شاهد سرعت بهبودی خود خواهند بود.

ما در پارسی نو پیشنهاد می کنیم که عصاره پای مرغ اگر همراه با کمی پیاز طبخ شود، بهتر است چرا که کلسیم آن به بیش‌ترین حد خود می‌رسد.

فواید ژلاتین پای مرغ برای سلامتی مفصل

یکی از مزایای شگفت انگیز سوپ استخوان واقعی آماده شده با پای مرغی که در سرکه خیس خورده باشد، وجود مقدار زیادی ژلاتین در آن است. در این مورد باید بدانید که ژلاتین فرم پخته‌شده کلاژن است که نصفی از پروتئین بدن ما از آن است، به این ترتیب وقتی آن را مورد مصرف قرار می دهیم، در واقع در حال انجام عمل بدنسازی هستیم. ذکر این نکته هم مهم است که ژلاتین تأمین‌کننده گلیسین، آمینواسیدی است که غضروف‌های سالم را حمایت می کند و آنها را افزایش می دهد و در نهایت از ابتلا به دردهای مفاصل پیشگیری می کند.

ادامه خواص و مضرات پای مرغ در سایت پارسی نو