حافظه، پرونده تخيل و گنجينه عقل، دفتر ثبت وجدان و مخزن انديشه است.(بازيل
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سوپ اسفناج برای ۴ نفر

طرز تهیه سوپ اسفناج برای ۴ نفر

سوپ اسفناج

سوپ اسفناج به عنوان یک سوپ سبز خوشرنگ و البته سالم و کم کالری طرفداران زیادی دارد و چشم و دل شما را نوازش می دهد. اگر دوست دارید یک شام یا پیش غذای خوشرنگ و مفید داشته باشید حتماً این سوپ را امتحان کنید.  سوپ اسفناج ۱۹۲ کیلوکالری انرژی، ۱۲.۶ گرم چربی، ۱۳.۱ گرم کربوهیدرات، ۴.۴ گرم شکر، ۵.۴ گرم فیبر، ۶.۵ گرم پروتئین و ۲ گرم نمک دارد.


زمان آماده سازی مواد لازم برای تهیه سوپ اسفناج : ۱۰ دقیقه – زمان پخت: ۲۵ دقیقه
مواد لازم برای تهیه سوپ اسفناج برای ۴ نفر :

۲۵ گرم کره، ۱ دسته پیازچه خرد شده، ۱ تره فرنگی خرد شده (معادل ۱۲۰ گرم)، ۲ شاخه کوچک کرفس خرد شده ( معادل ۸۵ گرم )، یک سیب زمینی کوچک ( معادل ۲۰۰ گرم ) پوست کنده و خرد شده، نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه، ۱ لیتر آب مرغ یا آب ماهیچه ، ۴۰۰ گرم اسفناج، ۱۵۰ گرم خامه نیم چرب

) قابلمه بزرگی را گرم کنید و کره را درون آن انداخته تا گرم و آب شود. پیازچه خرد شده، تره فرنگی، کرفس و سیب زمینی را به کره اضافه کنید. مخلوط را به آرامی تفت دهید. درب قابلمه را بگذارید و برای مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مواد آب بیاندازند. در طی این ۱۰ دقیقه چند بار مواد را به آرامی هم بزنید تا حرارت به طور یکنواخت به تمام مواد برسد.

۲ ) آب مرغ یا آب ماهیچه را اضافه کنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی ها کاملاً نرم شده و بپزند.

سوپ اسفناج - دست پخت بانوی شهر

۳ ) اسفناج ها را اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا در اثر حرارت اصطلاحا پژمرده شوند. پس از مدتی کوتاه که مزه مواد به خورد هم رفت، از همزن برای یکنواخت کردن بافت سوپ استفاده کنید تا یک سوپ اسفناج لطیف و مخملی داشته باشید.

آموزش پخت سوپ اسفناج , طرز تهیه سوپ اسفناج , سوپ مقوی اسفناج

دستور پخت و طرز تهیه سوپ اسفناج خوش طعم و خوشمزه

۴ ) در نهایت خامه نیم چرب را اضافه کنید و سوپ را کاملاً بهم بزنید تا خامه بطور یکنواخت مخلوط شود.

طرز تهیه سوپ اسفناج برای ۴ نفر