باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی جاذبه های گردشگری کشور چین

معرفی جاذبه های گردشگری کشور چین

چین

چین

نوروز ۹۶ هم همچون سالیان گذشته سپری شد و موج سفرهای نوروزی هم بعد از دو هفته پرهیجان و خاطره انگیز به پایان رسید. همانطور که پیش بینی می شد کشور چین نیز همچون چند سال اخیر با استقبال بسیار خوبی از سوی ایرانی ها رو به رو شد

شما برای سفر به چین می توانید توسط شرکت هواپیمایی جنوبی چین این کشور یا شرکت های ایرانی به چند شهر معروف و شاخص آن همچون گوانگجو، شانگهای یا پکن سفر کنید. توصیه می کنیم در صورتی که قصد دارید سفر خود را با ایرلاین های ایرانی همچون ماهان یا ایران ایر انجام دهید، برای تهیه بلیط هواپیما به سامانه های اینترنتی خرید بلیط همچون سفرمی مراجعه کنید، چراکه شما از طریق این سامانه ها می توانید در صورت امکان بلیط چارتر هم تهیه کنید که هزینه آن به مراتب کمتر از بلیط های سیستمی می باشد.

شرکت هواپیمایی جنوبی چین از بزرگترین شرکت های هواپیمایی در قاره آسیاست که لقب ششمین ایرلاین بزرگ جهان براساس تعداد انتقال مسافر را نیز یدک می کشد. این شرکت هواپیمایی به دنبال تجدید ساختار و بهسازی و تفکیک سازمان هواپیمایی چین در سال ۱۹۸۸ میلادی شکل گرفت و در حال حاضر با داشتن ۵۲۱ فروند هواپیما به بیش از ۲۰۰ نقطه از جهان پرواز داشته و انواع پروازهای مسافربری و باربری را انجام می دهد.

چین

شرکت هواپیمایی جنوبی چین

دفتر مرکزی این شرکت در شهر گوانگ جو قرار دارد و از فرودگاه های بین المللی آن می توان به پکن و بایون گوتنگ جو اشاره کرد. سرمایه این شرکت هواپیمایی از سرمایه های خارجی تامین می شود و سهام آن در بورس های معتبر دنیا مورد معامله قرار می گیرد. ساختار مناسب و مدیریت عالی این شرکت هواپیمایی باعث شده که این شرکت از موفق ترین های دنیا باشد و در سه سال پیاپی در مجله فورچن قرار گیرد.

چین

شرکت هواپیمایی جنوبی چین

نکته دیگری که بدان باید اشاره کرد طبقه بندی درست مشتریان و ارائه بهترین خدمات برحسب نیاز مشتری است که باعث شد تا شرکت هواپیمایی جنوبی چین بلیط های مسافربری خود را در چهار کلاس ،فرست کلاس، بیزینس کلاس، اکونومی، پرمیوم اکونومی به فروش می رساند. باید گفت تاریخ این شرکت با فراز و فرودهای بسیار زیادی همراه بوده است اما باز هم مدیریت عالی این سازمان باعث شد تا بر همه آنها فائق آید.

چین

چین

زیرساخت های این کشور نیز بسیار مناسب می باشد و هتل های بسیاری در آن ساخته شده است که هر یک ویژگی های منحصر به فردی را دارا می باشند و شما می توانید با رزرو این هتل ها در طول سال علاوه بر تجربه نمودن اقامتی ماندگار و فراموش نشدنی از امکانات بی نظیر آن ها نیز استفاده کنید.

با توجه به آنکه تعطیلات نوروز را پیش رو داریم و موج عظیمی از گردشگران راهی مقاصد داخلی یا خارجی می شوند، توصیه می کنیم هرچه زودتر جهت خرید بلیط یا رزرو هتل اقدام کنید؛ در صورتی که مقصد شما داخلی است، می توانید از بخش رزواسیون هتل سفرمی اقدامات لازم را انجام دهید. بی شک سفر به چین با هواپیمایی جنوبی چین لذتی دو چندان دارد.

در ادامه به معرفی چند جاذبه گردشگری این کشور کهن و پهناور می پردازیم:

شهر ممنوعه

یکی از معروفترین مکان های جالب چین که همه ساله در تور چین بازدید کنندگان زیادی دارد، ، شهر ممنوعه واقع در پکن است. این شهر به روایتی وسیع ترین و کامل ترین مجموعه چوبی در جهان به شمار می رود. احداث این شهر در سال ۱۴۰۶ میلادی آغاز شد و در مجموع ۲۴ امپراتور در این شهر اقامت داشته اند که بر سراسر چین فرمانروایی کرده اند.

از سال ۱۹۲۴ بازدید از این مجموعه برای عموم آزاد شد و ممنوعه بودن آن پایان پذیرفت. این اثر نادر تقریبا مستطیل شکل مساحتی حدود ۷۲ هکتار را در برمی گیرد. گفتنی است در این مجموعه دیواری به ارتفاع ۱۰ متر و خندقی با عرض ۵۲ متر دور تا دور آن را فرا گرفته است و هر دیوار در هر ضلع خود یک دروازه را جای داده است.

چین

شهر ممنوعه

بدون شک سه قصر این مجموعه یعنی قصر تای حه، قصرجون حه و قصر بایو حه توجه شما را بیش از هر چیز دیگری جلب می کنند. همچنین قصر تای حه، مرکز تمام شهر ممنوعه و تخت سلطنتی طلایی رنگ امپراتور در این قصر دیده می شود. باید گفت این قصر دارای مجلل ترین معماری در شهر ممنوعه است.

قصر تابستانی پکن

یکی دیگر از جاذبه های پایتخت چین که شما با مسافرت به آن باید حتما از آن دیدن کنید، قصر تابستانی پکن است. این قصر بدون شک شاهکاری در طراحی باغ های چینی است. در این محوطه چشم انداز طبیعی تپه ها و آب ها با سرسراها، معابد، پل ها و قصرهای ساخته شده به دست بشر ترکیب شده و هارمونی عجیبی از مناظر زیبا را پدید آورده اند.

چین

قصر تابستانی پکن

این مجموعه که در کل نزدک به ۳ کیلومتر مربع مساحت دارد، حدود ۷۰ هزار متر مربع از عمارت های گوناگون را در خود جای داده است. قصر تابستانی پکن نمونه ای از اوج معماری و هنر چین است که مسافران و گردشگران را از زیبایی خود متحیر می کند.

معبد آسمانی

از دیگر مکان های زیبای چین می توان می توان معبد آسمانی را نام برد که بزرگ ترین و کامل ترین قربانگاه باستانی در این کشور محسوب می شود. در این معبد مراسم پرشکوهی برای آسمان و برکت محصولات فراوان برپا می شده است.

چین

معبد آسمانی

معبد آسمانی به معابد داخلی و خارجی تقسیم می شود و دو دیوار گرد دور تا دور آن را فرا گرفته است. خوان چون یو نام سالن بزرگ دوار با ترکیب چوبی است. از دیدنی های شگفت آور این قسمت، شنیدن انعکاس صدا از دیوار سنگ است به طوری که اگر دو نفر جداگانه در دو طرف دیوار شرقی و غربی بایستند و به طرف شمال چهره به دیوار صحبت کنند، امواج صدای آنها به وضوح  به گوش طرف مقابل می رسد.

دیوار چین

آخرین مکان زیبای کشور چین که در نوع خود شاهکاری از معماری است، دیوار بزرگ چین است. این پدیده بسیار شاهکار را تقریبا کمتر کسی است که نشناسد چراکه یکی از عجایب هفت گانه دنیا نیز محسوب می شود! این دیوار به طول ۶۷۰۰ کیلومتر از غرب تا شرق چین عبور کرده است.

اگر قصد دارید برای نوروز پیش رو یا تعطیلات بعدی خود به چین سفر کنید، توصیه می کنیم حتما ساعاتی را به پیاده روی بر روی دیوار چین و سپری کردن لحظاتی فراموش نشدنی در آن اختصاص دهید.

چین

دیوار چین

دیوار چین حدود ۲۷۰۰ سال پیش ساخته شده است و در فصول مختلف سال در برابر هجوم لشگرهای متخاصم همانند یک دیوار دفاعی و یک اثر نفوذ ناپذیر، برای جلوگیری از یورش قبیله های وحشی به شهرهای چین ساخته شد. یکی از نکات جالب توجه در ساخت این دیوار استفاده از آرد برنج در ساختار آجرهای آن است؛ به این شکل که معماران برای آنکه به آجرها استحکام بیشتری ببخشند، ازآن استفاده کرده اند.

منبع : www.e-china.ir

برچسب ها : ,